طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

اگر چه دنياي اينترنت به يك مكان عمومي براي خريد و فروش كالا ها در فروشگاه هاي اينترنتي تبديل شده است اما همچنان عدم تعامل شخصي بين مصرف كنندگان و شركت ها وجود دارد. در بسياري از موارد پاسخ ندادن اوپراتور هاي فروشگاه اينترنتي به مشتريان سبب سرخوردگي و نگراني مشتريان خواهد شد. زمان پاسخگويي به مشتريان از اهميت بالايي برخوردار است. تحقيقات اخير نشان داده است كه از هر 5 مشتري فروشگاه هاي اينترنتي 3 نفر به خاطر پاسخگويي نامناسب و با تاخير خريد خود را كامل نكرده اند. در حالي كه براي جذب همين مقدار مشتري جديد شما بايد هفت برابر مشتريان فعلي خود هزينه كنيد تا مشتريان جديد جايگزين شوند. ارائه خدمات عالي به مشتريان نه تنها باعث افزايش فروش و سود مي شود، بلكه به شركت ها كمك مي كند تا در بازار جايگاه و موقعيت فروشگاه اينترنتي خود را تثبيت نمايند. در زير به بررسي موارد ويژه اي مي پردازيم كه از آن ها به عنوان كليد رشد فروشگاه اينترنتي ياد مي شود.

سياست هاي بازگشت محصول

بازگشت محصول فروشگاه 

يكي از مهم ترين مواردي كه مشتريان يك فروشگاه اينترنتي با آن مواجه هستند، بازگشت محصول است. معمولا 15 تا 30 درصد از كالاهايي كه به صورت آنلاين خريداري مي شوند، بازگشت داده مي شوند. بنابراين يك سياست ساده و آسان براي بازگشت محصول در نظر بگيريد. سياست هاي بازگشت محصول و مراحل مورد نياز آن، بايد در صفحات متعدد سايت شما و ايميل خريد نشان داده شود. استفاده از يك فرآيند شفاف و دقيق اعتماد به نفس مشتريان را براي خريد از فروشگاه اينترنتي شما افزايش خواهد داد. به گفته دكتر توماس لمبو، صاحب Samurai Insoles "اگر شما خط مشي بازگشت آسان را ارائه دهيد، مشتريان بيشتري از شما خريد خواهند كرد".

شخصي سازي فروشگاه اينترنتي

شخصي سازي فروشگاه اينترنتي مي تواند نام تجاري يا همان برند كسب و كار شما را از دنياي رقابت جدا كند. در واقع، آمار نشان مي دهد كه بيش از 70 درصد از مصرف كنندگان آمريكايي بر شخصي سازي فروشگاه اينترنتي تاكيد دارند. اين شخصي سازي مي تواند شامل داشتن حساب كاربري، اطلاعات پرداخت مانند آدرس ارسال كالا و انتخاب اقلام و كالا هاي مختلف باشد. دريافت ايميل هاي شخصي كاربران در پنل كاربري يك راه عالي براي ايجاد ارتباط با مشتريان است. 

بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي خدمات منحصر به فردي را بر اساس مشخصات مشتري ارائه مي دهند(مثلا طراحي يك لباس سفارشي بر اساس مشخصات مشتري)، كه از اين مورد نيز مي توانيد براي قرار گرفتن در بالاي سر رقباي خود استفاده نماييد.

دريافت انتقادات و پيشنهادات مشتريان فروشگاه اينترنتي

اغلب مشتريان و كاربران سايت ها نظر و پيشنهاد خود ارائه نمي دهند، مگر اين كه از آن ها بخواهيد. شما مي توانيد يك ايميل پيگيري ارسال كنيد و از آنها بخواهيد تا تجربه خود را از فروشگاه اينترنتي شما توصيف كنند. بررسي انتقادات و پيشنهادات مشتريان براي فروشگاه هاي اينترنتي ضروري است زيرا باعث مي شود صاحبان فروشگاه اينترنتي متوجه شوند كه چه چيزي به درستي كار مي كند و چه چيزي خوب كار نمي كند! پي بردن به اشتباهات هميشه بد نيست و باعث مي شوند شما آن ها را اصلاح كنيد و كاركرد فروشگاه اينترنتي خود را افزايش دهيد.

چت زنده با مشتريان

چت زنده 

براي مشتريان امروز فروشگاه هاي اينترنتي زمان اهميت زيادي دارد. اين به اين معني است كه اگر آن ها يك سوال داشته باشند، يك پاسخ را مي خواهند. اگر شما نتوانيد به درستي آن ها را راهنمايي كنيد، تنها با يك كليك وب سايت شما را ترك خواهد كرد و به سراغ فروشگاه ديگري مي روند. با توجه به اينكه 83 درصد از خريداران آنلاين نيازمند كمك براي تكميل سفارش هستند، چت زنده (با افراد واقعي و نه ربات ها) ضروري است. استفاده از چت زنده مي تواند نگراني هاي شما را حل كند، يك تجربه عالي ارائه دهد و در نتيجه يك فروش براي فروشگاه شما به دست آورد.

ارائه خدمات از طريق رسانه هاي اجتماعي

رسانه هاي اجتماعي 

رسانه هاي اجتماعي جايي هستند كه مردم از آن براي اشتراك گذاري و تبادل اطلاعات خود استفاده مي نمايند. پس مي توانيد از اين رسانه ها نيز براي پاسخ گويي به سوالات و تماس با مشتريان استفاده نماييد.  تحقيقات موسسه Bain & Company نشان مي دهد كه شركت هايي كه با مصرف كنندگان ارتباط برقرار مي كنند و به درخواست هاي خدمات مشتريان در رسانه هاي اجتماعي پاسخ مي دهند، 20 تا 40 درصد فروش بيشتري كسب مي كنند.

فروش به خدمات وابسته است

ارائه خدمات مناسب به مشتريان و ايجاد تجربه كاربري مناسب گامي مهم براي سبقت گرفتن از ساير رقباي فروشگاه اينترنتي شما مي باشد. بهتر اس يك بار به چشم يك خريدار به وب سايت خود نگاه كنيد و بررسي كنيد كه آيا وب سايت فروشگاهي شما دوستانه، راحت و كاربرپسند هست يا خير؟

امتیاز:
بازدید: 2
برچسب:
:
[ 1397/1/27  ] [ ۱۰ ] [ webweb ] [ ]

در اين قسمت يك راهنماي جامع براي سئو فروشگاه اينترنتي ايجاد نموده ايم. در اين قسمت همه نكات كليدي سئو، از كلمات كليدي گرفته تا نحوه صحيح لينك سازي توضيح داده خواهد شد. پس اگر به دنبال دريافت ترافيك بيشتر و هدفمندتر از گوگل هستيد اين مطلب را از دست ندهيد.

جستجو كلمات كليدي

اگر مي خواهيد كمپين سئو شما نتيجه خوبي داشته باشد، بايد روي كليد واژه هاي سايت خود تمركز داشته باشيد. اما دليل آن چيست؟

شما هر كاري كه بخواهيد در زمينه سئو فروشگاه اينترنتي خود انجام دهيد، مرتبط با كلمات كليدي خواهد بود و به آن وابستگي دارد و بدون آن شما نمي توانيد صفحات مختلف فروشگاه خود را بهينه سازي كنيد. شايد باور كردنش كمي سخت باشد اما كلمات كليدي شما روي تكنيك هاي مختلف سئو كه در فروشگاه خود استفاده مي كنيد تاثيرگذار خواهد بود. براي مثال معماري سايت شما و URL ها بايد كلمات كليدي را در نظر بگيرند. اما چگونه كلمات اصلي سايت فروشگاهي خود را پيدا كنيم؟

چگونه كلمات كليدي صفحات مختلف فروشگاه اينترنتي را انتخاب كنيم؟

اين كلمات كليدي هستند كه مردم در موتور هاي جستجو وارد مي كنند و انتظار دارند كه به محتواي مفيد و مورد نظر خود دست پيدا كنند. اگر اين كلمات كليدي حول محصولات و خدمات شركت شما انتخاب شوند، مناسب خواهند بود. 

براي مثال وب سايت آمازون كه در حقيقت يكي از رقباي شما به حساب مي آيد را در نظر بگيريد. با استفاده از اين وب سايت مي توانيد نحوه درست انتخاب كلمات كليدي را ياد بگيريد. پس ابتدا به آمازون برويد و يكي از محصولاتي كه شما هم قصد فروش آن را از طريق فروشگاه اينترنتي خود داريد جستجو نماييد. 

فروشگاه اينترنتي آمازون 

همانطور كه مشاهده مي كنيد فروشگاه آمازون كلمات كليدي را پيشنهاد مي كند كه هدفمند و مرتبط با كلمه كليدي وارد شده باشد.

بعد از اين كه شما توانستيد يك ليست از كلمات كليدي مور نظر خود تهيه نماييد مي توانيد با استفاده از موارد زير كلمات كليدي براي صفحات مختلف را انتخاب نماييد:

ميزان جستجو

تقريبا مي توان گفت اين موضوع مهم ترين معيار براي ارزيابي عبارات جستجو شده مي باشد. اگر هيچ كسي براي اين عبارت جستجويي انجام نمي دهد، ديگر رقابت بر سر آن در صفحات اول معنايي ندارد. در برخي از صنايع، 100 جستجو در هر ماه تعداد زيادي است. در برخي ديگر، 10،000 جستجو در ماه هيچ چيز نيست. به همين خاطر بهتر است هنگامي كه در حال انتخاب كلمات كليدي فروشگاه اينترنتي خود هستيد به اين نكته توجه كنيد كه ميزان جستجو كلمات بايد به چه صورتي باشد. براي درك بهتر اين موضوع مي توانيد از ابزار هاي سئو مانند semrush استفاده نماييد.

كلمه كليدي متناسب با محصول

اگر شما بتوانيد كليد واژه اي را انتخاب كنيد كه جستجو هاي زيادي در موتور هاي جستجو دارد، آيا مي توانيد خود را برنده رقابت بدانيد؟

در واقع، پاسخ منفي است. 

به اين دليل كه كلمه كليدي ممكن است با آنچه كه سايت شما به فروش مي رسد مناسب نباشد. اگر كلمات كليدي انتخاب شده مناسب نباشند شما بعدا كار سختي براي تغيير آن ها داريد. بنابراين قبل از آن كه به مراحل بعدي برويد، در همين قسمت كلمات اصلي وب سايت خود را بررسي كنيد.

هدف تجاري

قرار گرفتن فروشگاه اينترنتي شما در رتبه اول براي كلمات كليدي با ميزان جستجو بالا عالي است. پس قبل از اين كه درباره يك كلمه كليدي تصميم گيري كنيد بهتر است كه فكر كنيد كه آيا كساني كه از فروشگاه اينترنتي شما خريد مي كنند، خريداران واقعي هستند يا خير؟ 

خوشبختانه امروزه ابزار هاي سئو امكاناتي را ارائه داده اند كه مي توانيد از آن ها براي اين موضوع كمك بگيريد.

رقابت

شما بايد ليستي از كلمات كليدي براي فروشگاه اينترنتي خود انتخاب نماييد كه احتمال زيادي براي افزايش مشتريان فروشگاه اينترنتي شما خواهند داشت. در صفحات اول گوگل كلمات كليدي مورد نظر خود را ارزيابي كنيد و ببنيد آيا وب سايت هايي كه براي اين كلمه كليدي رتبه بندي شده اند، سئو و بهينه سازي شده اند يا خير.

معماري سايت

معماري سايت و اينكه چگونه صفحات سايت شما سازماندهي و مرتب شده اند، يكي از مهم ترين قسمت هاي سئو و بهينه سازي براي هر وب سايتي خواهد بود. اما اين موضوع براي فروشگاه هاي اينترنتي دو برابر اهميت دارد. به دليل اين كه فروشگاه اينترنتي شما داراي تعداد صفحات بسيار زيادي خواهد بود. به عنوان مثال، BestBuy.com داراي بيش از 6 ميليون صفحه است.

سئو فروشگاه اينترنتي 

به دليل وجود همين صفحات، سئو و بهينه سازي سايت شما بايد به گونه اي باشد كه كاربران هنگام جستجو بايد به بهترين نتايج دست پيدا كنند.

دو قانون طلايي سئو:

قانون طلايي شماره 1:
همه چيز ها را ساده و مقياس پذير نگه داريد. 

قانون طلايي شماره 2:
تمام صفحات وب سايت فروشگاهي شما نبايد با صفحه اصلي بيشتر از سه كليك فاصله داشته باشند.

مثالي از نحوه تنظيم سايت معماري فروشگاه اينترنتي 

در اينجا يك نمونه از معماري سايت قرار دارد كه دو قانون طلايي را نقض مي كند:

سئو 

مشكل اين تصوير چيست؟

اول، ساده نيست. درك منطقي كه در اين معماري به كار رفته است دشوار است.

دوم، مقياس پذير نيست. هر بار كه مي خواهيد يك دسته جديد اضافه كنيد، بايد يك لايه جديد ايجاد كنيد و دسته هاي موجود و زير شاخه هاي موجود را دوباره مرتب كنيد.

اما مهم تر از همه از نظر سئو، اين روش بسيار عميق است. در اغلب فروشگاه هاي اينترنتي تنها لينك هاي اصلي و مهم در صفحه اصلي قرار مي گيرند و زماني كه شما داراي يك معماري "عميق" هستيد، دچار مشكل خواهيد شد.

معماري فروشگاه اينترنتي 

سئو داخلي

اكنون كه شما معماري سايت خود را تنظيم كرده ايد، زمان بهينه سازي صفحات دسته بندي و محصولات است. براي اكثر سايت هاي فروشگاهي اين دو نوع صفحات سهم زيادي از ترافيك و فروش را بر عهده دارند. به عنوان مثال كسي كه براي "كفش ورزشي نايك جديد" جستجو مي كند بسيار نزديك تر از كسي است كه عبارت "خريد كفش آنلاين" را جستجو مي نمايد. 

اين جا برخي كلمات مهمي كه در هنگام جستجو فروشگاه هاي اينترنتي توسط مردم وارد مي شوند را آورده ايم:

  • ارزان
  • اندازه
  • بررسي
  • بهترين
  • آنلاين
  • حمل رايگان

در زير برخي كلماتي كه در فروشگاه هاي اينترنتي بيشترين كليك را داشته اند، آورده ايم:

  • تخفيف
  • ضمانت
  • پايين ترين قيمت
  • حمل رايگان كالا
  • حمل يك روزه
  • فروش

در اين جا سه سه نكته اساسي براي سئو داخلي فروشگاه هاي اينترنتي وجود دارد كه در زير آورده ايم:

  • توصيف محصول را در هزار كلمه يا بيشتر بنويسيد.
  • چگالي كلمه كليدي را رعايت نموده و آن را چندين بار وارد كنيد (سه الي پنج بار)
  • از كلمات كليدي مرتبط با كليد واژه اصلي استفاده نماييد.

تكنيك هاي سئو

تكنيك هاي سئو يكي از مواردي است كه براي همه سايت ها اهميت دارد. اما اهميت آن براي سايت هاي فروشگاهي دو برابر خواهد بود. دليل اين موضوع هم تعداد زياد صفحات فروشگاه هاي اينترنتي است. حتي يك سايت كوچك فروشگاهي هم مي تواند بيشتر از 5000 صفحه داشته باشد. تمام اين صفحات احتمالا مسائل مربوط به سئو را افزايش مي دهند. به بيشتر صفحات فروشگاه هاي اينترنتي لينك هاي زيادي اشاره نمي كنند. به همين جهت استفاده از تكنيك هاي سئو تنها راهي است كه شما بتوانيد در صفحات محصولات خود از رقباي خود پيشي بگيريد.

ابزار هاي زيادي هستند كه شما مي توانيد با استفاده از آن ها تكنيك هاي مختلف سئو را پياده سازي كنيد. در زير تعدادي از آن ها را نام برده ايم:

  • SEMRush
  • DeepCrawl
  • ScreamingFrog
  • Site Condor
  • Ahrefs

بازاريابي محتوا براي فروشگاه هاي اينترنتي

مانند هر وبسايت ديگري ، فروشگاه هاي اينترنتي هم مي توانند بخش عظيمي از مشتريان و فروش خود را از طريق بازاريابي محتوا كسب كنند. به عنوان مثال، Sonoma.com يك سايت فروشگاهي لوازم آشپزخانه محبوب است كه داراي يك وبلاگ برجسته مي باشد كه دستور العمل ها، راهنمايي هاي پخت و پز، مصاحبه با سرآشپزان، و غيره را در آن توضيح مي دهد.

سئو 

با يك خروجي منظم از محتوا هاي با كيفيت صفحه اصلي اين وبلاگ به قدرت 66 دست يافته است.

لينك سازي براي فروشگاه اينترنتي

هنگامي كه شما محتوا هاي مناسب را در وبلاگ فروشگاه اينترنتي خود منتشر مي كنيد، استراتژي هاي لينك سازي در اختيار شما قرار مي گيرند. ايجاد لينك براي صفحات مختلف وب سايت شما مي تواند باعث بهبود نتايج سايت شما در موتور هاي جستجو شود. اما اين لينك ها به عنوان لينك هايي كه به طور مستقيم به صفحات محصول و دسته هاي شما اشاره دارند، قدرتمند نيستند. 

ممكن است تعجب كنيد:

"چرا كسي به يك صفحه محصول لينك مي كند؟"

اين همان سوالي است كه خواننده Backlinko كريس لورسن را شگفت زده كرد. او يك مشتري فروشگاه اينترنتي داشت كه در حال لينك سازي بود. سپس كريس تصميم گرفت تا روش Moving Man را امتحان كند.(روش Moving Man يك روش براي ايجاد لينك هاي با كيفيت از سايت هاي مرتبط در زمينه يا صنعت شما است. اين يك اصطلاح است كه توسط متخصص سئو Brian Dean در Backlinko، ساخته شده است.)

پس از اجراي اين استراتژي، تعداد لينك هايي كه به وب سايت مشتري خود مراجعه مي كنند به شدت افزايش يافت:

سئو فروشگاه

نتيجه گيري

همانطور كه مشاهده شد در فرآيند سئو و بهينه سازي فروشگاه هاي اينترنتي ساختار برنامه نويسي و معماري سايت اهميت بالايي دارد. انتخاب كلمات كليدي و نحوه لينك سازي هم از جمله عوامل مهمي است كه مي تواند سبب بهبود نتايج فروشگاه اينترنتي شما در نتايج موتور هاي جستجو گردد. همچنين استفاده از ابزار هاي حرفه اي سئو مي تواند به شما براي دريافت گزارش ها و آناليز وب سايت كمك نمايد. بر همين اساس شما مي توانيد استراتژي هاي تاثير گذاري را پياده سازي كنيد و از روال كار ها و نتايج باخبر شويد. استفاده از تكنيك هاي كلاه سفيد در سئو نيز مي تواند براي برداشتن گام هاي سريع تر به شما كمك نمايد.

برگرفته از سايت backlinko

امتیاز:
بازدید: 5
برچسب:
:
[ 1397/1/18  ] [ ۱۰ ] [ webweb ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 14
دیروز : 10
افراد آنلاین : 1
همه : 1179
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب